>​

​Atlas Imaginario de Santiago de Chile explores how and what to represent, to appropriate, and to value of the urban context. By working in series the project resorts to a scientific-like process of collecting, categorizing, and indexing.  The result consists of a comparison of phenomenons regarding the existence and relevance of the poetic, forgotten and daily collective imaginary of Santiago.​

​​More than 700 images are classified under 34 verbs, activating a new reading of the city.

Current digital media's visual language of instant and spontaneous photography -as used in Facebook, Flickr, Instagram, Pinterest or blogs- are applied as a means of reflection on contemporary social and spatial urban life in Santiago de Chile today.

Using the postcard format, Atlas Imaginario de Santiago de Chile, choses a medium which refers to the city's informality.  The content of these images denounce the formal subject matter of the classic postcard: panoramic monuments, 'hygienic' neighborhoods and elevated vistas find themselves replaced by postcards celebrating banal situations, 'dirty' details, ignored objects, and human gestures of the everyday.​

Atlas imaginario de Santiago de Chile explora el tema del cómo y qué representar, reconocer como propio o valorar en el entorno urbano. Trabajando en base a series se recurre al procedimiento de coleccionar, categorizar e indexar imágenes de manera casi científica. El resultado consiste en una comparación de fenómenos relacionados con la existencia y relevancia de lo poético, lo olvidado y lo cotidiano del imaginario santiaguino. Más de 700 imágenes fueron clasificadas bajo 34 verbos, activando de esta forma una nueva lectura de la ciudad.

Los lenguajes de la fotografía instantánea y espontánea del medio digital actual, utilizados en Flickr, Facebook, Twitter o blogs se aplican en este proyecto como medio de reflexión para examinar transversalmente la contemporaneidad urbana social y espacial de Santiago de Chile hoy.

Con el formato postal, Atlas Imaginario de Santiago de Chile busca un soporte para hacer referencia a la informalidad de la ciudad. En sus contenidos estas imágenes denuncian la formalidad del sujeto clásico de postal: monumentos panorámicos, barrios “higiénicos” y vistas elevadas se encuentran reemplazadas por postales celebrando situaciones banales “detalles sucios”, objetos ignorados, gestos humanos.