Justine Graham probes into the boundless functions, ambiguities, and clichés of photographic representation in order to understand the world around us.  She explores photography as a tool for conceptual research to build new identities and assign new meanings.  Her photographic practice recurs to strategies of collecting and archiving -from objects to people- in order to divulge intangible social dynamics such as creativity, networks, loss, or labor relations.  Key components in crafting new representations include play, choreographic interpretation of text and editorial book design.

Borrowing from photography's ample spectrum of established genres, whether street photography, studio portraiture, 19th century cyanotype prints, or flash photography she experiments with the medium's ability to record and amass, in order to question stereotypes and magnify ignored realities.  

Justine Graham indaga en las ilimitadas funciones, ambigüedades y clichés de la representación fotográfica para entender el mundo que nos rodea.  Explora la fotografía como herramienta de investigación conceptual para construir nuevas identidades y asignar nuevos significados.  Su práctica fotográfica recurre a estrategias de recopilación y archivar -de objetos a personas- para divulgar dinámicas sociales intangibles como la creatividad, las redes, el duelo o las relaciones laborales.  Los componentes clave en la elaboración de nuevas representaciones incluyen el juego, la interpretación coreográfica del texto y el diseño de libros editoriales.

 

Tomando prestado el amplio espectro de géneros establecidos de la fotografía, ya sea la fotografía callejera, el retrato de estudio, las impresiones de cianotipos del siglo XIX o la fotografía con flash, experimenta con la capacidad del medio para registrar y acumular, con el fin de cuestionar los estereotipos y magnificar las realidades ignoradas.