Young women pertaining to turn of the 20th century Latin American elite were expected to master and prolifically produce the fine craft of crochet knitting and lace making. This solitary, detailed labor speaks of a skill set no longer passed on nor required to showcase a proper upbringing.
 

The cyanotype print, John Herschel’s 1842 invention, has similarly all but disappeared.  This series, An Archive of Solitude is inspired by Anna Atkins’s 1843 “British Algae: Cyanotype impressions”, considered the first photographically illustrated book. 

The archive presents objects belonging to Soledad A. (1915-2010) and her mother Rosa P. (1882-1956) whose confection no longer resonates with our 21st century everyday pastimes. Using one of photography's earliest printing techniques the textile heirlooms take on new life, classified by size and year.

Se exigía a las mujeres de la alta sociedad latinoamericana de principios del s. XX dominar y ser prolíficas en el fino arte del tejido a crochet y el encaje "de bolillo". Esta labor solitaria y detallista nos habla de una habilidad hoy casi desaparecida, o al menos no requerida como prueba de "buena crianza".

El cianotipo, la invención de John Herschel de 1842, ha similarmente casi desaparecido. Esta serie, El Archivo de la Soledad, se inspira en el trabajo de Anna Atkins de 1843 "British Algae: Cyanotype impressions", considerado el primer libro fotograficamente ilustrado.

Este archivo recoge objetos que pertenecieron a Soledad A. (1915-2010) y su madre Rosa P. (1882-1956), cuya confección ya no tiene eco en nuestros pasatiempos cotidianos del siglo XXI. Mediante el uso de una de las primeras técnicas de impresión fotográfica, estas reliquias adquieren nueva vida, clasificadas por tamaño y año.